|
Mój średniowieczny inicjał
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9367 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Eliza Pękała Klasa:5 Przedmiot: Plastyka(edukacja czytelnicza i medialna) Zagadnienie plastyczne: Sztuka czasów rycerskich-średniowieczna księga. Temat: MÓJ ŚREDNIOWIECZNY INICJAŁ.
CELE: -uczeń potrafi wykonać kompozycję składającą się z 1 lub 2 liter oraz motywów dekoracyjnych(inicjał) -wie z czego wykonano i w jaki sposób powstały księgi rękopiśmienne -zna części składowe zdobionej strony w księdze wykonanej ręcznie -zna pojęcia: manuskrypt, miniatura, inicjał, bordiura, pergamin -kształci sprawność manualną oraz wyobraźnię twórczą -kształci postawę kulturalnego zabierania głosu
Metody: -rozmowa -dyskusja -indywidualna praca twórcza
Materiały: -kartki z bloku rysunkowego-format dowolny -flamastry lub markery czarne i kolorowe -farbki lub kredki
Pomoce: -reprodukcja strony z księgi rękopiśmiennej z tekstem, inicjałem, miniaturą i bordiurą -współczesne książki zawierające inicjał -przykłady inicjałów wykonanych przez uczniów -przykłady inicjałów średniowiecznych i secesyjnych -krzyżówka
Przebieg lekcji:
Powitanie i sprawdzenie listy obecności. Nauczyciel inicjuje rozmowę na temat ulubionych książek oraz początków powstania książki--głównie sposobu tworzenia i zdobienia książki rękopiśmiennej. Wyjaśnia pojęcia: pergamin, manuskrypt, iluminacja, bordiura. Prezentuje inicjały: -z dwóch różnych epok, -wykonane przez uczniów -znajdujące się we współczesnych książkach Prosi uczniów aby im się przyjrzeli i określili z czego składa się inicjał. Uczniowie przyglądają się samym literom i wskazują możliwości zdobnicze. Wyjaśnia pojecie- inicjał. Nauczyciel prosi aby uczniowie wykonali inicjał w którym litera będzie pierwszą literą ich imienia lub nazwiska (wielkość inicjału oraz sposób zdobienia jest dowolny) Trwa indywidualna praca twórcza uczniów w trakcie której nauczyciel inspiruje, pomaga rozwiązywać pojawiające się problemy.
Podsumowanie: Nauczyciel wraz z uczniami przygotowuje wystawę i inicjuje dyskusję. Ocena prac. Zadanie domowe Dla utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiążą krzyżówkę, zawierającą poznane na lekcji pojęcia.
| |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|